Skip to Store Area:

Hoe behaal je optimale prestaties met fitnessen?

donderdag 10 augustus 2017 14:54:31 Nederland

Fitnessen, steeds meer mensen kiezen er voor. Heerlijk om even je hoofd leeg te maken en sportief bezig te zijn. Maar als je echt optimale prestaties wil bereiken, kun je eens kiezen voor het nemen van een pre-workout. Je krijgt hier echt een energie effect van. Meestal komt dat door de stoffen cafeïne, taurine en beta-alanine. Dit zijn de stoffen die het lichaam voorzien van energie. Meestal wordt het uithoudingsvermogen ook verbeterd als je een pre-workout gaat nemen. Dit komt omdat er een stofje stickstof oxide is toegevoegd. Dit stofje gaat er voor zorgen dat de bloedvaten en de anderen minder gespannen functioneren en ze worden daardoor wijder.

Bloedvaten wijder en nu?
Wanneer je bloedvaten wijder worden, krijg je een betere bloedsomloop. Dit zorgt er weer voor dat onder andere spieren in je lichaam meer zuurstof krijgen. De zuurstof gaat weer de aanmaak van melkzuur tegen. Melkzuur zorgt voor het falen van de spieren door krampen. De extra zuurstof via de stikstofoxide zorgt ervoor dat je langer kunt trainen zonder te verzuren. Daarom gaat een goede pre-workout er voor zorgen dat je kunt trainen op een hoger niveau en dan heb je geen last van spierkrampen en je behoudt de nodige dosis energie.

Betere resultaten met fitness
Als je echt optimale resultaten wil bereiken met fitness dan kan daar nu voor gezorgd worden. Zorg er daarom voor dat je nu een pre-workout gaat kiezen en zelf gaat ontdekken hoe jouw lichaam er op gaat reageren. Fitness is voor iedereen goed, sowieso is meer bewegen voor jong en oud goed. Maar wil je er echt het maximale uit halen? Dan kun je dit hulpmiddel eens gebruiken en zelf ontdekken of dat jij hierdoor ook optimaal gaat presteren met fitness.

Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Welke fitness schoenen zijn voor mij geschikt?

zaterdag 2 januari 2016 13:37:39 Nederland

Fitness is een zeer populaire sport die blijft groeien. Omdat fitness veelomvattend is van krachttraining tot aan hardlopen, groepslessen en/of bootcamp is het van belang de juiste schoenen te dragen. Er zijn veel verschillende merken die Fitness-Geest binnen haar collectie heeft. De populairste merken zijn: Nike, adidas en Asics. Deze merken bieden de breedste collectie fitness schoenen en kleding aan. Onderstaand hebben wij een overzicht gemaakt welk type fitness schoenen het beste past bij uw gekozen training in de sportschool.

Cardio schoenen
Tijdens (cardio)fitness moet een schoen vooral comfortabel zitten en stabiel zijn, zeker voor een cardiosessie op een loopband. Kiest u de schoen vooral niet te klein omdat uw voeten kunnen uitzetten door de warmte, daardoor adviseren wij vaak een maat groter.

Krachtsport schoenen
Tijdens zware krachttraining is het van belang dat u goed contact houdt met de grond. Dit betekent géén hardloopschoenen met air of gel. Deze schoenen zorgen namelijk voor veel onbalans. Het beste is om een schoen te nemen met een plattere zool.

 

Dansen
Wanneer u besluit om fitnessschoenen aan te schaffen voor danslessen is het belangrijk dat de schoen geschikt is om ermee op een houten of andere harde vloer te trainen. Let op dat de dansschoenen goed aansluiten bij uw voeten omdat de balans erg belangrijk is bij zijwaartse dansbewegingen. Daarnaast is het van belang dat de schoen soepel is.

Allround schoenen
Zoekt u een schoen voor kracht en cardio? Een schoen waarmee u kunt hardlopen én krachttraining kunt doen. Kijk dan eens bij de fitness- en/of hardloopschoenen van Nike. Deze modellen zijn geschikt voor afstanden tot en met 6 kilometer en bevat een dunnere zool waardoor het contact met de grond optimaal is.

Fitness-Geest advies
Wij willen u adviseren de fitness schoenen niet te klein te kopen. Dit omdat de voeten door de warmte uitzetten. Een andere tip die wij u graag willen meegeven is om geen wollen sokken te dragen om overmatig zweet te voorkomen. Voor de aanschaf van een paar goede en comfortabele sportsokken kunt u ons assortiment sportsokken bekijken.

Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Kettlebell oefeningen voor thuis

dinsdag 9 september 2014 12:50:56 Nederland

Kettlebell oefeningen zijn een enorme trend geworden. Tegenwoordig zijn ze niet meer weg te denken. Eén van de mooie dingen van de kettlebell is de enorme hoeveelheid oefeningen die je ermee kunt doen. Hij wordt niet voor niets ook wel de ‘handheld total gym’ genoemd. Met een kettlebell workout werk je tegelijkertijd aan kracht, flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Een ander voordeel is dat je de oefeningen zowel in de sportschool als thuis kunt uitvoeren. De oefeningen die je met de kettlebell kunt doen zijn te verdelen in 2 groepen.

Grind Oefeningen
Deze oefeningen worden langzaam uitgevoerd en zijn vooral gericht op het opbouwen van kracht. Ze hebben veel weg van de traditionele oefeningen voor krachttraining met bijvoorbeeld barbells en dumbells. Voorbeelden van grind kettlebell oefeningen zijn onder andere Squats en Presses, Rows, de Turkish Getup en Windmills.

Ballistische Oefeningen
Dit zijn snelle en dynamische oefeningen. Deze oefeningen worden in hoog tempo uitgevoerd. Ze zijn zeer doeltreffend voor het verbeteren van de conditie, het ontwikkelen van functionele kracht en het verbranden van vet. Voorbeelden van ballistische kettlebell oefeningen zijn de Swing, One Hand Swing, Cleans en Pulls.

►  Bekijk hier alle kettlebells

Voorbeelden van oefeningen tijdens een kettlebell training

Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest